Πολιτική ποιότητας & πρόληψης της βίας & παρενόχλησης
Η εταιρεία ROTA AE δραστηριοποιείται στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε ότι αφορά τη διοργάνωση εκθέσεων. Βασική αρχή και δέσμευση της εταιρείας, αλλά και φιλοσοφία κάθε στελέχους της, είναι να παρέχει στους πελάτες τις υπηρεσίες που να καλύπτουν πλήρως τις συμβατικές τους απαιτήσεις, να συμμορφώνονται με τις σχετικές νομοθετικές, κανονιστικές και γενικά εφαρμοστέες απαιτήσεις και να επιτυγχάνουν τους στόχους ποιότητας που θέτει η εταιρεία για κάθε έργο που αναλαμβάνει.
Δεσμεύεται για:
- Την πλήρη, άμεση και συστηματική κάλυψη των δηλωμένων αναγκών των πελατών της.
- Την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της, εξακριβωμένη και επιβεβαιούμενη με συνεχείς ελέγχους και μετρήσεις.
- Τη συμμόρφωση των υπηρεσιών της ως προς τις ισχύουσες νομοθετικές, κανονιστικές και λοιπές εφαρμοστέες απαιτήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τα ανωτέρω επιτυγχάνονται μέσω:
- Του καθορισμού στόχων και της στενής παρακολούθησης αυτών στα πλαίσια του Επιχειρηματικού Σχεδίου Δράσης της ή / και τις ανασκοπήσεις της Διοίκησης.
- Της αναγνώρισης και διάθεσης όλων των απαιτούμενων πόρων και μέσων για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης, αποδοτικής και αποτελεσματικής λειτουργίας της εταιρείας.
- Της δημιουργίας ενός σύγχρονου και επαγγελματικά κατάλληλου περιβάλλοντος εργασίας.
- Της διατήρησης του υψηλού επιστημονικού επιπέδου των στελεχών της.
- Της διαρκούς μέτρησης και της αδιάλειπτης παρακολούθησης κρίσιμων παραμέτρων και διεργασιών ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα και η ασφάλεια των υπηρεσιών, εγκαταστάσεων και προσωπικού.
- Της εφαρμογής Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με το Διεθνές πρότυπο ΕΝ ISO 9001:2015.
Η αδιάκοπη προσπάθεια για συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών, διεργασιών και του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας, αποτελεί κύριο μέλημα της ROTA AE και φιλοσοφία κάθε στελέχους της.
Η Πολιτική Ποιότητας της εταιρείας αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την επίτευξη των στόχων της εταιρείας και παραμένει σταθερή. Στα πλαίσια αυτής της Πολιτικής Ποιότητας, η Διοίκηση έχει θέσει – καθορίσει συγκεκριμένους βασικούς στόχους Ποιότητας οι οποίοι είναι:
- Μέγιστη ικανοποίηση του πελάτη
- Μείωση των παραπόνων του πελάτη
- Αποτελεσματική επίλυση των προβλημάτων
- Μέγιστη αξιοποίηση των πόρων
- Μέγιστη ικανότητα προσωπικού
- Βελτίωση του μεριδίου αγοράς
Τα ποσοτικά και ποσοστιαία μεγέθη των στόχων αυτών και η διάρκεια επίτευξής τους καθορίζονται στην αρχή του έτους και επανεξετάζονται κατά τις ανασκοπήσεις του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας.
Υιοθετώντας την αρχή της συνεχούς βελτίωσης, η «ROTA AE» αναγνωρίζει και ανταμείβει την ομαδική εργασία καθώς και την ατομική προσπάθεια, επενδύει στον άνθρωπο και σέβεται τον πελάτη.
Πολιτική για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας & της παρενόχλησης στην εργασία
Ο Λαγουδάκης Αλέξης ως νόμιμος εκπρόσωπος βεβαιώνω ότι:
- Η επιχείρηση ROTA τηρεί όλα τα μέτρα και τις υποχρεώσεις που αφορούν στην εφαρμογή των διατάξεων του Μέρους II του ν. 4808/2021 για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης, συμπεριλαμβανομένης της βίας και παρενόχλησης λόγω φύλου και της σεξουαλικής παρενόχλησης.
- Σκοπός της πολιτικής αυτής είναι η δημιουργία και εδραίωση ενός άριστου περιβάλλοντος εργασίας το οποίο σέβεται, προωθεί και διασφαλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν κόσμο εργασίας χωρίς βία και παρενόχληση. HROTA δηλώνει ότι αναγνωρίζει και σέβεται το δικαίωμα κάθε εργαζόμενου/ης σε ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς βία και παρενόχληση και ότι δεν ανέχεται καμία τέτοια συμπεριφορά, οποιοσδήποτε μορφής από οποιοδήποτε πρόσωπο.
- Η παρούσα πολιτική υιοθετείται σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10 του ν. 4808/2021 και την κατ’ εφαρμογή αυτών κανονιστική νομοθεσία και καταλαμβάνει τα πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4808/2021.
Α. Πρόληψη και καταπολέμηση της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία
α) εκτίμηση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία η οποία έχει προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα Μελέτη Εκτίμησης Επαγγελματικών Κινδύνων της Εταιρείας. Σύμφωνα με αυτή, έκθεση εργαζομένου σε επικίνδυνη κατάσταση βίας και παρενόχλησης στην εργασία, μπορεί να επιφέρει σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική ή οικονομική βλάβη, παραβίαση της αξιοπρέπειας του προσώπου και δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος. Επίσης άγχος και μειωμένη απόδοση και παραγωγικότητα.
β) μέτρα για την πρόληψη, τον έλεγχο, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών, καθώς και για την παρακολούθηση τέτοιων περιστατικών ή μορφών συμπεριφοράς:
- Ενθάρρυνση για τη διατήρηση εργασιακού κλίματος όπου ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια είναι βασικές αξίες.
- Ανοικτή επικοινωνία με τον εργοδότη και τους άμεσα προϊσταμένους και συναδέλφους.
- Διαδικασία διαχείρισης αναφορών/καταγγελιών
- Εξασφάλιση ότι οι εργαζόμενοι έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση/πληροφόρηση για να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, ιδιαίτερα σε θέσεις εργασίας που έχουν μεγαλύτερη επικινδυνότητα για την εκδήλωση περιστατικών βίας και παρενόχλησης.
- Καθοδήγηση και υποστήριξη στα θύματα βίας και παρενόχλησης για την επανένταξή τους στο χώρο εργασίας.
- Εκπαίδευση των εργαζομένων στις διαδικασίες διαχείρισης περιστατικών βίας.
γ) ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του προσωπικού:
H ROTA μέσω του Υπεύθυνου Τμήματος ΣΠΔ οργανώνει στοχευμένες συναντήσεις προσωπικού για τη συζήτηση σχετικών θεμάτων και την έγκαιρη αντιμετώπιση δυνητικών κινδύνων. Επιπρόσθετα ενθαρρύνει τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων και στελεχών της διοίκησης σε προγράμματα κατάρτισης και επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αναγνώριση και διαχείριση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία.
δ) πληροφορίες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων και του εργοδότη, καθώς και των ατόμων που ασκούν το διευθυντικό δικαίωμα ή εκπροσωπούν τον εργοδότη, στο μέτρο και στον βαθμό της δικής τους ευθύνης, σε περίπτωση εκδήλωσης ή αναφοράς ή καταγγελίας τέτοιων περιστατικών, καθώς και για τη σχετική διαδικασία.
Μέσω της παρούσας Πολιτικής, η εταιρεία πληροφορεί το προσωπικό ότι σε περίπτωση που ένα πρόσωπο θίγεται από περιστατικό βίας και παρενόχλησης κατά την πρόσβαση σε απασχόληση, κατά τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης ή ακόμη και αν η σύμβαση ή σχέση εργασίας στο πλαίσιο της οποίας φέρεται ότι εκδηλώθηκε το περιστατικό ή η συμπεριφορά έχει λήξει, έχει:
α) δικαίωμα δικαστικής προστασίας,
β) προσφυγής, υποβολής καταγγελίας και αίτησης για διενέργεια εργατικής διαφοράς στην Επιθεώρηση Εργασίας, στο πλαίσιο των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της, γ) αναφοράς στον Συνήγορο του Πολίτη, στο πλαίσιο των κατά νόμο αρμοδιοτήτων του, καθώς και
δ) καταγγελίας εντός της επιχείρησης σύμφωνα με την πολιτική διαχείρισης των καταγγελιών. Σε κάθε περίπτωση, όταν προκύπτει αναφορά η καταγγελία τέτοιας συμπεριφοράς εντός της επιχείρησης, το θιγόμενο πρόσωπο διατηρεί κάθε δικαίωμά του να προσφύγει σε κάθε αρμόδια αρχή.
Αρμόδια Τηλέφωνα
- ΣΕΠΕ – ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ τηλ 2106667582
- ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ τηλ.155
- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ τηλ. 2131306600
- ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΜΕΣΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΕΜΦΥΛΗΣ ΒΙΑΣ – ΓΡΑΜΜΗ SOS τηλ. 15900
ε) ορισμός προσώπου αναφοράς («συνδέσμου») για την καθοδήγηση και ενημέρωση των εργαζομένων αναφορικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία. Οι εργαζόμενοι μπορούν να εκφράζουν ανησυχίες ή να θίγουν ζητήματα μέσω του Υπεύθυνου Τμήματος ΣΔΠ που ορίζεται ως το άτομο αναφοράς για τέτοια περιστατικά.
Β. Διαδικασία υποδοχής και εξέτασης καταγγελιών
Η εταιρεία ROTA μέσω της Διαδικασίας Επικοινωνίας, ενημερώνει αναφορικά με:
α) τους δίαυλους επικοινωνίας – αρμόδια πρόσωπα τα οποία είναι το Τμήμα Συστημάτων Διαχείρισης και άτομο αναφοράς η Σιδηρόγλου Ντορίνα
β) την έρευνα και εξέταση των καταγγελιών με αμεροληψία και προστασία της εμπιστευτικότητας και των προσωπικών δεδομένων των θυμάτων και των καταγγελλόμενων
γ) την απαγόρευση αντιποίνων σε βάρος του θιγόμενου προσώπου, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4808/2021 και με τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας.
δ) την περιγραφή των συνεπειών επί διαπίστωσης παραβιάσεων.
Τα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τη σύσταση συμμόρφωσης, την αλλαγή θέσης, ωραρίου, τόπου ή τρόπου παροχής εργασίας ή την καταγγελία της σχέσης απασχόλησης ή συνεργασίας, με την επιφύλαξη της απαγόρευσης της κατάχρησης δικαιώματος του άρθρου 281 ΑΚ.
ε) τη συνεργασία και παροχή κάθε σχετικής πληροφορίας στις αρμόδιες αρχές, εφόσον ζητηθεί.